Główne problemy stojące przed badaniami rynku

Badania rynkowe zawsze były i zawsze będą najważniejszym elementem pilotowania dużych kampanii marketingowych, innowacji produktowych oraz zwiększania bazy konsumentów. Ale w miarę przesuwania się rynku i przemieniania w celu tworzenia nowych trendów, norm, przyzwyczajeń konsumentów i nie tylko, pojawia się pytanie: czy badania rynkowe utrzymują się w tyle czy nie? Aby badania rynkowe były tak skuteczne, jak to tylko możliwe w zakresie przewidywania, muszą pokonać obecne blokady. Poniżej możemy się zapoznać z niektórymi z nich.

 

Badania rynkowe powoli ewoluują

Te same metody badań rynkowych są stosowane od kilkudziesięciu lat. Porównując to z tym, jak bardzo zmieniło się społeczeństwo w ciągu zaledwie kilku krótkich lat, łatwo jest stwierdzić, że informacje, które otrzymujemy z tradycyjnych badań rynkowych, są całkowicie zahamowane. Być może jednym z największych powodów, dla których jest to przeszkodą w postępie badań rynkowych, jest brak innowacyjnego oprogramowania i technologii. Metody prowadzenia i gromadzenia badań powoli ewoluują, mimo szybkiego rozwoju technologicznego w innych branżach.

 

Zmiana w demografii i zachowaniach konsumentów

Zachowania osób, a także sposób podejmowania decyzji bardzo szybko się zmienia w różnych sektorach gospodarki, szczególnie na rynku konsumenckim. To, co kiedyś było czarno-białym rynkiem, gdzie preferencje i trendy konsumenckie były łatwo definiowane i klasyfikowane, teraz stało się kolorowym krajobrazem o zróżnicowanej demografii, psychografii, zainteresowaniach i wartościach. To, oczywiście, stworzyło bogactwo nowych informacji dla konsumentów, które nie zostały jeszcze wykorzystane w obecnych narzędziach badań rynkowych. Ponadto, ponieważ większe grupy konsumentów z czasem rozpadły się na mniejsze nisze i subkultury, konkurencja stała się znacznie mocniejsza. Firmy nie tylko poszukują nowych informacji i spostrzeżeń, ale także stają się grą o to, kto może to zrobić pierwszy.

 

Potrzeba świeżego talentu

Nie jest szokującym stwierdzeniem to, że badania rynkowe nie są najbardziej efektowną branżą. W miarę jak młodszy, świeższy tłum zaczyna przejmować siłę roboczą, potrzeba badań rynkowych, aby być na bieżąco. Organizacje będą musiały przełamać piętno, jakim są badania rynkowe polegające na przeprowadzaniu ankiet i wyszukiwaniu danych oraz nadawać im nowe ramy jako narzędziom pomagającym w wywieraniu rzeczywistego, pozytywnego wpływu na społeczeństwo, aby przyciągać nowe pomysły i świeże perspektywy.

 

Czy jest jakieś rozwiązanie, aby złapać wszystko?

Chociaż niekoniecznie istnieje rozwiązanie, by znaleźć wszystkie rozwiązania w jednym narzędziu to jednak w badaniach rynkowych dokonuje się wielu postępów. Gromadzenie danych przy użyciu rozwiązań z zakresu badania rynku jest jednym z największych postępów w badaniach rynkowych do tej pory. Takie programy zasadniczo zbierają i analizują dane w taki sposób, że wydobywają niewykorzystane informacje o aktualnym rynku i analizują krzyżowo dane z innych próbek. Rezultatem jest lepszy, bardziej prognostyczny wgląd w czasie rzeczywistym, który może pomóc firmom w podejmowaniu krytycznych decyzji dotyczących optymalizacji kampanii.

Podczas gdy badania rynkowe z pewnością mają jeszcze wiele do zrobienia, aby nadążyć za ciągłym przyspieszaniem rynku, postępy technologiczne, takie jak program SurvGo™, są dla nas promykiem nadziei.